Re: dato og tid i mail subjekt ?

> mail -s 'MRTG: Temp.......DATO: `date`' email@xxxxxxxxxx
>
> Bare husk at de to ` omkring date ikke er en almindelig (forlæns) ' men en
> accent (som i "èn" den ligger på | tasten - brug shift i stedt for lige som
> med ^ og space for at få den displayet ellers ryger den bare over næste
> bogstav eller også kommer der ikke noget tegn frem).
> På den måde kan du køre et program og evt. output derfra bliver så sat ind og
> erstatter alle tegen i `date` incl. accenterne så de ikke kommer med i
> outputtet.

Det var også hvad jeg først formodede og var ved at svare... Men så kom newbien over mig og jeg testede.

mail -s 'MRTG: Temp.......DATO: `date`' email@xxxxxxxxxx

Giver ikke dato på mit system, selv om det var det jeg havde formodet.
Hvis jeg f.eks. laver en :    echo `date`   så skriver echo godt nok dato - men den fungerer ikke i mail linien af en eller anden årsag.

Hilsen
Jesper K. Pedersen