Re: mysql nægter alle adgang

Saturday 15 June 2002 12:38, Jesper Lund wrote in
<001b01c21458$d33a5c10$0301a8c0@djanis> to sslug.teknik:

> Får du ikke "using passwords YES" ?

Nej. Hvis jeg undlod at taste noget ved password-prompten fik jeg samme
fejl. Hvis jeg tastede det password, jeg mente MySQL måtte have ædt
efterhånden, vendte jeg blot tilbage til shell prompten.

Problemet er imidlertid løst. I hvert fald noget af det bestod i at denne
MySQL installation kræver -p option i *alle* tilfælde. Jeg forstår det
materiale jeg har læst forkellige steder sådan at der normalt sker det at
man bliver promptet for password hvis man ikke explicit angiver -p option
på kommandolinien.
Om det er SuSE's MySQL pakke der er lidt anderledes, skal jeg ikke kunne
sige. Jeg gider ærlig talt heller ikke bruge mange kræfter på at sætte mig
ind i det nu, da jeg foreløbig udelukkende skal bruge MySQL til at afprøve
nogle perl ting.
MySQL må jeg se nærmere på en anden gang.

Tak for svarene.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
David List