Re: Web serving fra CVS

Troels Arvin wrote:

> Det lyder ret ineffektivt. Var det ikke en mulighed, at du kunne
> 'publicere' dit cvs-projekt hver gang du anså det modent til dette? - Du
> kunne da script'e dig ud af at få seneste export liggende i web-scope.
>
> Alternativt kan du fedte med dit CVS-repository's loginfo/commitinfo,
> således at der automatisk eksporteres en up-to-date version af en fil til
> web-scope, når commits til givne fil ændres.

Jeg har naturligvis taenkt mig at cache resultaterne. Jeg har overvejet
blot at checke en udgave ud, men jeg kunne meget godt taenke mig at man
kunne udnytte CVS til at generere history, og evt browse med en version
fra en bestemt dato eller en bestemt tag/branch.

> Jeg har ikke hørt om systemer til at suge web-objekter direkte fra
> RCS-filer.

mod_cvs (http://www.sub.nu/mod_cvs/) goer noget lignende, blot til
apache 1.3, og uden at have helt saa fleksibel history, som jeg oensker.
Desuden ser projektet ud til at vaere forladt og implementationen ret
ineffektiv.

> JSP, PHP, Perl, og talrige andre server-side webprogrammeringsmiljøer har
> XSLT funktionalitet.

Jeg har nu mere kig paa mod-xml (http://mod-xml.sourceforge.net/), saa
det kan koere igennem Apache 2s filter-funktionalitet; jeg synes at alle
de naevnte sprog er voldsomt tunge at koere i stilling for noget saa
simpelt som XSLT.

--
   _______
  /       \    Michael Westergaard <michael@xxxxxxxxxxx>