Re: RedHat remote tape backup med dump / rdump / restore og gerne ssh

On Sun, 2002-06-16 at 11:38, Niels Kristian Jensen wrote:
> Hej,
>
> jeg har en tape station til at køre på een maskine og vil gerne lave
> backup af en håndfuld andre maskiner på det fælles tape drev.
>
> Maskinerne kører Linux Redhat 7.1, 7.2 og 7.3
>
> Båndstationen virker som /dev/nst0
>
> dump virker når output blot går til en lokal fil.
>
> Jeg kan kopiere filer til båndstationsmaskinen med scp men ikke til tape
> drevet.
>
> Jeg er gået i stå med at jeg ikke kan få rmt til at virke.
>
> Er der nogen, som vil hjælpe med det projet? Resultatet bliver
> [...]
Kig på www.amanda.org den har sin egen daemon på hver klient og så har
du et schedule i cron på serveren der henter data fra klienterne og
dumper det til bånd på serveren.

Der er en del ting man skal gøre for at få det til at køre men hvis du
følger dokumentationen slavisk burde du ikke få for mange problemer.
--
Mvh.
 Kristian Duus Østergaard