Problemer med net- og lydkort

Jeg har lige installeret RH 7.3, kerne 2.4.18, men har
problemer med lydkortet og netkortet - de er
simpelthen disabled.

Jeg har kigget i etc/sysconfig/hwconf, hvor begge står
med rigtig type etc., men med "driver: disabled" (fik
idéen til at se på denne fil fra ifconfig man-page;
det var absolut ikke min egen :-)).

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg får enabled de to.
Lydkortet er embedded i bundkortet, men det burde vel
ikke være et problem. Jeg er i den grad nybegynder, og
synes derfor ikke jeg har så meget at gå efter. Jeg
håber jeg har givet nok info, ellers må jeg jo
supplere.

Mvh
Mads

Følg VM i fodbold på tæt hold fra Yahoo!s officielle VM-side
www.yahoo.dk/vm2002