Re: Langsom Siemens Scenic eT

In <3D20C020.1060505@xxxx> Michael Foged <momberg@xxxx> writes:
>             total       used       free     shared    buffers     cached
>Mem:         60928      59584       1344          0       1272      18108
>-/+ buffers/cache:      40204      20724
>Swap:       192740      39620     153120

Hmm, det er jo endda ikke så galt ... godt nok er der knapt 40 MB
swap i brug, men der er alligevel plads til noget i buffers/cache
afdelingen. Men nu var det også med Mahjongg kørende, og ikke
en browser.

Jeg tror maskinen her er lige på grænsen af hvad der kører
fornuftigt med den forhåndenværende RAM. Når et stort program
som Netscape, eller et program som bruger mange shared libraries
(d.v.s. stort set alt hvad der hører til KDE) skal starte op, så
bliver den nødt til at smide alt hvad der hedder cache ud for at
få plads til det nye program.

Så jeg tror jeg holder fast ved anbefalingen om at putte lidt
mere RAM i. Selv hvis kæresten skulle skifte tilbage til Win98,
vil det gøre godt.
--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>