Re: fetchmail og crontab

Monday 08 July 2002 14:28, Ulrik Mailand wrote in
<B94F51F5.4F31%ulrik@xxxxxxxxxx> to sslug.teknik:

> Jeg har et problem jeg ikke lige kan lure.
> på en RH 7.2 box vil jeg gerne sætte fetchmail op til automatisk at køre
> hver 10 minut.
> Jeg har tilføjet følgende til crontab'en :
> */10 * * * * root /usr/bin/fetchmail
> Cron loggen ser ud som om kommandoen bliver kørt, men den laver bare
> ingenting.

0 * * * * /usr/bin/fetchmail -v -f /root/.fetchmailrc >> /var/log/fetchmail
2>&1 &
15 * * * * /usr/bin/fetchmail -v -f /root/.fetchmailrc >>
/var/log/fetchmail 2>&1 &
30 * * * * /usr/bin/fetchmail -v -f /root/.fetchmailrc >>
/var/log/fetchmail 2>&1 &
45 * * * * /usr/bin/fetchmail -v -f /root/.fetchmailrc >>
/var/log/fetchmail 2>&1 &

virker fint for mig. Filen .fetchmailrc indeholder linier for de
forskellige brugere der skal hentes post til. De ser nogenlunde ud som
denne:

poll <pop3server> protocol POP3
        user <pop3_user> password <pop3_pass> smtphost localhost is david
here

Sendmail kører som daemon og fordeler posten til brugerne.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
David List