Re: Smoothwall og ISDN

On Mon, Jul 22, 2002 at 11:33:49 +0200, Hans Christian Andersen wrote:
> Hvordan kan Smoothwall finde min EICON Diva adapter?
> Jeg har installeret Smoothwall på en 386/66, som er tænkt at skulle
> forbinde mit LAN til Internet.
> Ved opsætningen kan jeg oplyse hvilket ISDN kort, jeg bruger. Men jeg
> bruger ikke noget kort men en adapter forbundet med en seriel port.

hvis den sidder på en serielport, er den at sidestille med analog modem
da der anvendes AT kommandoer mv. til initialisering.

"ISDN" er *kun* til ISDN kort der isættes i PC'en.

> Hvordan kan jeg fortælle det til Smoothwall?

Kender ikke Smothwall, men hvis den kan klare analog modem,
så bør den også kunne klare ISDN adaptere til serielport.
Se evt. http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info

--
mvh Frank Damgaard  |