Re: backspace dur ikke

On Mon, 22 Jul 2002, Jon Svejgaard wrote:

> [...]

Ja, det løser problemet, lidt i hvert fald. Det lader til, at i X er
BackSpace (keycode 22)  defineret som 0xff08. Sætter man den til 0x08
virker det. Det er dog ikke helt uden problemer, i f.eks emacs og netscape
bliver Backspace nu ikke mere forstået, ej heller på Sun maskinen... Det
blev den før.
Nogle ideer?

> Den enkleste løsning er vel at redefinere erase med stty?
>
> $ stty erase tryk-på-den-tast-du-vil-bruge-som-backspace

Mja, det hjalp ikke... Jeg kunne godt få erase til at blive ^h, men den
virkede nu stadig som Delete...

mvh Jan