urpmq-parametre

Jeg kører en mandrake cooker, og et eller andet har smadret
rpmdrake, men urpmi virker stadig, og den kan jeg sagtens
nøjes med. Det eneste jeg mangler, er en mulighed for at
få urpmq til kun at liste pakker, som er opdateringer til
allerede installerede pakker.

Jeg har med et script fået lavet en liste, som indeholder
alle pakker i cooker sammen med alle installerede pakker, men
det er ikke helt tilfredsstillende. Det ville være noget nemmere
at overskue, hvis jeg kun så de pakker, som var opdateringer af
eksisterende.

Hvis urpmq ikke kan det, er der måske en, som kan hjælpe med
at forbedre mit script. (Eller lave et andet.)

( urpmq -r --list ; rpm -qa ; rpm -qa ) | ( sed 's/$/ <-/' | sort | uniq
-u ; rpm -qa ) | sort

Dette er et udklip af output:

libldap2-2.0.25-5mdk
libldap2-devel-2.0.25-5mdk <-
libldap2-devel-static-2.0.25-5mdk <-
liblinc1-0.5.1-1mdk
liblinc1-0.5.2-1mdk <-

De 3 første linier er 1 pakke, jeg allerede har i nyeste version,
og 2 pakker, jeg ikke har installeret. De 2 sidste linier er 1
pakke, som jeg har og dens opdatering. Jeg har det fint nok med at
se de to sidste linier, men de 3 vil jeg gerne af med.

Håber nogen af hajerne har lidt input.

Med venlig hilsen

Ole Kofoed Hansen

Follow ups