Lydoptagelse hakket i stykker...

Hej..

 Har fået et lille problem, efter jeg opdaterede både hardware og OS (fra
120Mhz pentium, til 850Mhz amd, og debian potato -> Mandrake 8.2)

På det gamle system havde jeg skrevet et program, der optog fra lydkortet,
og blev ved indtil at der havde været stille i x antal sekunder, hvorefter
det afbrød, og man kunne konvertere den resulterede wav fil til mp3.

Dette har jeg så prøvet at implementere på den nye computer, men ind til
videre uden held.. Kan ikke finde ud af om det er Mandrake der har spillet
mig et pus, eller om det er audio hardwaren!

lydkortet i den gamle var et eller andet 8bits sound galaxy, eller noget i
den stil. (virkede fint til formålet). i den nye er der et AC97 lydkort.

Problemet består nu i at når mit program optager, hakker lyden gevaldigt i
det, og er forvrænget.. Har prøvet med sox, og den kan fint optage. Hvilket
får mig til at tænke at der er rodet rundt i et eller andet grænsesnit på
software planet.. Har prøvet andre "simple" programmer der optager den rå
data
(manauton, kan findes på freshmeat). og den hakker også gevaldigt i det når
den optager, altså ser det ikke ud til at være min implementation der
stinker..

Er der nogen der kan komme med hints?? src. kan findes på
http://oz8jyl.dyndns.dk/~oz2afo/sndrec.tar.bz2

Mvh
Thomas

Follow ups