Re: xterm og home/end

On Sun, 11 Aug 2002, Atte André Jensen wrote:

>Jeg har lige installeret 2x debian og på begge maskinerne virker home og
>end ikke i xterm. Det (så vidt jeg kan se) det eneste sted + de eneste
>taster der er problemer med. Dvs de virker fint udenfor X + i andre
>programmer i X + en editor som fx nano (=pico). Jeg er klar over at det
>kan være 1.000 ting som er galt, men er der nogen som måske kan nikke
>genkendende til problemet eller giver mig nogle hints?

Jeg kan sagtens nikke genkendende til problemet, blot havde jeg
problemet i en xterm hvor jeg brugte pico/pine. Dvs. mine taster virkede
fint i selve xterm men ikke hvis jeg startede pine/pico.

Jeg fik løst mit problem ved at indsætte/ændre følgende i .Xdefaults:
xterm*vt100.translations: #override \
        <Key>Home: string(0x1b) string("OH") \n\
        <Key>End: string(0x1b) string("OF")

Derefter genstartes X eller også opdateres med: xrdb .Xdefaults

Det kan være du skal på jagt efter det korrekte at indsætte i stedet for
"OH" og "OF", men prøv ovenstående.

Mvh
Martin Ehmsen
--
"Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is
not the reason we are doing it"