Re: low latency for linux

In <OFB2CD2EB7.9FDF0629-ONC1256C15.00211922@xxxxxxxxxxxxxxx> "Lars Olesen" <LOL@xxxxxxxxxxxxxxx> writes:

>Jeg har nu fået kompileret et 2.4.19 kerne med lowlatency patches til
>2.4.19pre10, og det booter ihvertfald.
>Men er det i orden at bruge et low latency patch til 2.4.19pre10 på en
>2.4.19 final kerne ?
>Eller er jeg nødt til at bruge præcist den samme kerne som patchet er
>skrevet til ?

Det kan man ikke svare på generelt, men forskellene mellem pre10
og den endelige er meget små, og isolerede til specifikke drivere.
Derfor vil det sandsynligvis være helt OK at bruge low-latency
patchet som du har gjort.

Hvis patchen kan applyes uden problemer, og det ovenikøbet kan
oversættes og boote, ville jeg mene du har et OK system.

>Hvis det er ok det jeg har gjort med patchet, kan nogen så svare mig på
>hvordan jeg aktiverer low latency ?

Så vidt jeg forstår, burde det ikke kræve noget specielt for at
være aktivt. Men der er flere som har arbejdet med denne type
patches - kan du give et link til det, du bruger ?

Hmm - lidt Google'ri finder
http://www.zip.com.au/%7Eakpm/linux/schedlat.html
hvoraf det fremgår at

    * There is a new configuration option Control low latency with
      sysctl.  If you enable this, you can turn the low-latency
      capability on and off with /proc/sys/kernel/lowlatency.  The
      default value is zero - low-latency disabled.

D.v.s. for at enable low-latency tingene skal du gøre

   echo "1" >/proc/sys/kernel/lowlatency

--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>