Re: Linux, bios grænser og 80gb disk...

Poul-Erik Andreasen <poulerik@xxxxxx> writes:

> Jo men det er vel en rimeligt statisk afære, når det kommer på plads.
> Jeg har lidt svært ved at se hvilke fejl der senere kan komme.

Kan vi blive enige om at det er vigtigt på en bootdisk at man kan
boote?

Det kræver at man fra Linux kan lægge den helt rigtige information ned
på disken de helt rigtige steder, således at BIOS ved opstart er i
stand til at hente kernen ind og starte den.

At du bevidst vrider dit system så det kommer udenom den begrænsning i
BIOS der er, er dit valg.  Min personlige erfaring er at det vil jeg
helst undgå, og en af måderne er at have en seperat bootdisk til at
hive kernen ind fra.  Når først kernen er i luften er hovedproblemet
løst.  Denne bootdisk kan være en CDROM, en floppy eller en anden
harddisk.

> Det har da altid været "god latin" at Linux er (næsten) uafhængig af
> bios.

Maskinen skal jo lige i luften først.

--
  Thorbjørn Ravn Andersen