Re: tr��et

On Tue, 20 Aug 2002 21:29:26 +0200
Kaare Rasmussen <kar@xxxxxxxxxxx> wrote:

> I en reklame for ComputerCity (eller elgiganten eller hvad så) så jeg
> en omtale af et SMC wireless kort til PC. Der nævnes at det rækker op
> til 545 meter.
>
> Så er det at jeg gerne vil vide om der er nogen med erfaring i hvor
> meget elastik der er i de meter. Er det sådan at der ikke må være et
> brintatom i vejen før det går galt?
Tja, normalt så omtaler man meterne som fri luft. De 545 synes jeg lyder
helt vildt og det kræver nok at du har et tilsvarende access point som
også rækker langt, normalt siger man 300 m med fuld speed - dette kan sf
forlænges med eksterne atenner etc. Anyway, så vil jeg skyde på at sådan
en toldbygning med massere af vægge etc. sagtens kan få rækkeviden sat
væsentligt ned, du vil nok godt kunne få forbindelse men jeg vil tro den
ligger noget under 11mbps :)

Ask