Re: Kan ikke logge ind i Xwindows i et NIS NFS netværk

On Thu, 2002-08-22 at 17:44, Alex Kofoed wrote:
> Jeg har tidligere kørt med individuelle maskiner uden problemer med
> Xwindows.
>
> Jeg kører nu RH7.1 netværk med aktiveret NIS og NFS, og mine klienter
>  logger i en shell fint ind på serveren. Hvis jeg så ber om startx
> melder
> de permission failure. De melder efter at jeg har logget ind som NIS
> bruger fra runlevel 3 og prøver at køre startx:
>
> klienterne:
>  AUDIT: --dato+tid---: 1642 X: client 1 rejected from local host
>  Xlib: connection to ":0.0" refused by server
> [...]

Hej Alex,

 Det virker meget som om at de "lokale" brugere på klienten ikke har lov
til bruge X, med lokale mener jeg dine NIS-brugere. Jeg har desværre nul
erfaring med NIS - men det ligner et rettighedsproblem på din X-server
(klienten)
--
Mvh.
 Kristian Duus Østergaard