Re: lille database

Michael Schmidt wrote:

> Mon, 26 Aug 2002 00:57:12 +0200, Poul-Erik Andreasen
> <poulerik@xxxxxx> skrev:
> [snip]

> Det Database kursus jeg har taget; var det et af opgaveforslagene
> til dem der ikke selv kunne finde på noget. -Og ja det bliver
> hurtigt en _meget_ omfattende DB :)
> Jeg skød (næsten) mig selv i foden ved at udvide den generelle CD-DB
> til at være en Media-DB omfattende trykte værker, film i mange
> formater (MPEG-X; DivX osv) og tilsvarende for musik.
> Var nød til at begrænse projektet af hensyn til deadline og fik kogt
> det ned til under 30 tabeller. ;)

Hæ,Hæ. Det er jo virkelig sådan noget man får erfaring af.
Jeg opdagede det ved ren tilfældig spekulation, og det er sjovt nok ikke
fordi
jeg har nogen pladesamling.

Det er jo det forbandede ved virkeligheden at det sjælden at den passer
perfekt ind
i de smukke data-strukturer som man lærer at man skal bruge på diverse
programmerings kurser.

Hvad pladesamligen angår så skal man virkelig passe på. Man kan ikke
engang lave en helt simpel tabel på en sang/melodi med løbenummer og et
navn som basis. Visse indspilninger vil  ofte være mere kendt under sit
refreain end under sit officielle navn. For så at gøre det endnu værre
findes der helt sikkert sange/melodier med samme navn.

--
-
Poul-Erik Andreasen