Re: Ny PC. Pentium 4, 2 GHz. RH 7.3. Valg af bundkort ?.

Michael Schmidt wrote:

> Hvis du har tænkt at bruge din nye box til videoredigering (+
> capture?) er valget af MoBo, RAM og CPU kanske fint, men til
> videocapture bør man vælge en _MEGET_ hurtig disk for at holde rå-
> kvaliteten så høj som mulig (gå efter lille cache og kort accesstid
> -SCSI er ikke et dårligt valg!).

Vidioredigering er vistnok lidt for fint et ord. Den eneste 'redigering'
jeg har tænkt på er at kopiere VHS bånd med udeladelse af reklamerne.
SCSI er jo meget dyr. Den billigste løsning jeg kan se er ca. 6000 kr
for et Adaptec SCSI Kit og en 36 GB disk. Men! er 36 GB nok til capture?
Hvis ikke der compresses mens man grapper kan man, hvis jeg har forstået
THW rigtigt, kun få nogle få minuter.

> Og husk på; der findes ingen TFT-
> skærme der kan gengive meget mere end 45K farver (heller ikke selvom
> de i tech-specs skriver 32bit).

Jeg vælger TFT fordi det en fladskærm, som sparer plads. Det er ikke så
kritisk med farveopløsningen, jeg skulle gerne kunne se resultatet på
mit normale TV.

Mvh
Jørgen Heesche