Re: Valg af pop3/imap server

lør, 2002-09-07 kl. 02:33 skrev Mogens Valentin:

> Det er et evindeligt problem der ofte diskutteres på courier-users
> listen.
> Summarum:
>
> . Brug den rigtige O/OE version til et given M$ OS. Altså ikke noget med
> O/OE for W2K sammen med XP.
> . Opdater såvel OS som applikationer.
> . Brug fortrinsvis Outlook, ikke OE.
<cut>

Jeg har selv været på courier-users i cirka 14 dage og har godt
fornemmet af outlook spørgsmål ikke lige er det fedeste.

Jeg havde selv regnet den med MAXPERIP ud (der er en firewall mellem
IMAP-serveren og klienterne), men ikke UMAP_USELOCKS som jeg straks vil
prøve...

Vores brugere bruger ms windows 98 og de fleste bruger normalt POP og
outlook express fra ms internet explorer 6. Nogle vil dog have fordel af
at bruge IMAP. Men da OE ikke understøtter filtre på IMAP foldere, har
vi forsøgt med ms outlook 2000. Hvis Mogens eller andre kan sige noget
om denne specifikke kombination vil jeg være taknemmelig :-)

Jeg bruger i øvrigt selv Evolution og i den forbindelse kan jeg anbefale
snapshot versionen (ikke at forveksle med development snapshot) fra
red-carpet der har lidt bedre IMAP support. Det virker rigtig godt :-)

Jeg vil gerne sige "mange tak" for dit svar Mogens. Jeg synes tit jeg
bruger timer på google og mailing lister for at få den slags overblik så
dit summarum er sgu meget værd!

-- Anders Nielsen