Re: kernelproblemer m�e?

tdn <merlin@xxxxxxxx> wrote:

t> Jeg har nogle problemer med min Chicony Laptop af denne type:
t> http://www.orphanlaptops.com/mp995.htm

t> Den skriver indimellem følgende når den bruger nettet:
t> probable hardware bug: clock timer configuration lost - probably a VIA686a.
t> probable hardware bug: restoring chip configuration

t> Efter hvad jeg har kunnet finde på google.com ser det efter hvad jeg kan
t> forstå ud til at det er fordi kernel'en er for gammel.

t> Derfor compilede jeg en ny kernel.
t> Denne kernel kan jeg desværre ikke boote op med.

Jeg ville anbefale at du måske installerede et af Debians
kerneaftryk, i stedet for selv at oversætte

  apt-get install kernel-image-2.4.19-686

Morten

--
"Either we live by accident and die by accident, or we live by plan and
 die by plan."                                        (Thornton Wilder)