Re: Hvordan slukker jeg for modem-højtaleren i RH7.3?

On Mon, Sep 16, 2002 at 09:40:01 +0200, Martin Bøgelund wrote:

> Jeg har netop opgraderet fra RH7.2 til RH7.3, og har i den forbindelse sat mit
> modem op på ny. Mit problem er at jeg ikke kan slukke for modem-højtaleren,
> selvom jeg vælger "Off" i et konfigurationspanel. Jeg kunne godt slukke for
> højtaleren i RH7.2.

Hvilken PPP opsætningsprogtam anvender du ? (wvwdial, kppp, ....)

I Kppp plejer det at virke fint.

> Jeg har endvidere prøvet at bruge minicom, men kan finde ud af at sætte
> lydstyrken vha ATL1, ATL2 og ATL3 kommandoerne - men når jeg ringer op vha RH
> PPP dialer er lydstyrken den samme, uagtet hvad jeg har foretaget mig i
> minicom.

Det er fordi de værdier du har prøvet i minicom slettes af
din PPP opsætningsprogram.

Ofte kan man lave en profil i modem som hentes med "ATZ".
Dialerprogrammet skal så IKKE selv pille ved højtalerkommandoerne
og skal sættes på til *ikke* at bruge dem.
(bedst at slette AT kommandoerne i PPP opsætninsprogrammet)

--
mvh Frank Damgaard  |