Re: Mail til Fax løsning

On Tue, Sep 17, 2002 at 02:14:29PM +0200, Jesper Langkjær wrote:

> OK forklaring følger:
>
> Vi antager at jeg har en formular på en webside, denne sender en e-mail. I
> stedetfor vil jeg gerne at den bliver sendt til en faxmaskine. I den
> forbindelse behøves webserveren og postserveren ikke at være den samme eller
> have samme domæne navn. Så kan jeg vel ikke sende en form/mail fra
> www.domæne.com til john@xxxxxxxxxxxx eller hvad ?

okay. Det er lige gyldigt hvilken hvem der er post- og hvem der er
web-server. Når min mailserver modtager en email til modtager@xxxxxxxxxxxxx
så afleverer den beskeden til hylafax, der så genererer en forside til
modtageren, og sender faxen til faxnummeret.

Modtagelse er lidt anderledes.
Her modtager hylafax en fax. Denne fax gemmer den i et bibliotek, som
tilfældigvis er på en webserver. Yderligere så sender den en email til
faxmaster@<mitdomaine>.dk Disse emails bliver gemt i en fælles folder
på en imap server, altså en shared folder. Denne email indeholder et
link til den tidligere nævnte webserver, men egentlig kunne du også
vedhæfte fax'en, jeg foretrækker bare en link.

JonB