Re: Hvor placeres en DB i hierakiet

On Tue, Sep 24, 2002 at 02:08:05PM +0200, Jacob Sparre Andersen wrote:

> FHS mener at databaser hører til under "/var".  Jeg kan ikke
> huske den mere præcise placering, men hvis du ikke gider slå
> FHS' forslag op, så kan du jo for eksempel lægge den under
> "/var/db/<projekt>".
Hvis det program der bruger databasen ligger i /opt/<prognavn>, så skal
dets /var filer ligge i /var/opt/<prognavn>, iflg. FHS. Ligeledes skal
dets konfigurationsfiler ligge i /etc/opt/<prognavn>.

Derudover så burde alle færdigpakkede programmer som ikke følger med
distributionen placerers i /opt, iflg. FHS.