Filer der begynder med '-'

Hejsa

På arbejdet bruger vi et underligt build system som laver natlige builds med log filer i følgende format: -ddmmåååå-.log
Filen indeholder resultatet af compilering af en masse C/C++ filer og jeg ville gerne parse loggen så evt. syndere kan få en notifikation.
Problemet er bare at alle andre end jeg synes at det er meget smart, at filen begynder med '-'. Jeg kan ikke hverken åbne, cat'e, grep'e eller noget for alle programmer tror at -25092002-.log er et flag:

[robert@codemachine log]$ cat -25092002-.log
cat: ugyldigt flag -- 2
Prøv med 'cat --help' for mere information.
[robert@codemachine log]$ cat ?25092002-.log
cat: ugyldigt flag -- 2
Prøv med 'cat --help' for mere information.

Hvad kan man gøre ?
Windows fansene på arbejdet griner af mig (og Linux) så det er en yderst pinlig situation  :-(

Robert

Follow ups