XFree og Compaq N800v

Jeg har et lille problem med at få den grafiske bruger overflade til at kører under Linux. Jeg har en Compaq N800v som har grafikkortet ATI Raden 7500 (LW) og en 14.1" TFT skærm som kan klarer en opløsning op 1024x768. Problemmet består i at der komme nogle lodrette forskudte streger ned gennem skærm billedet. Jeg har prøvet Debian (ver: ??), Redhat (ver. 7.3 og 8.0) og Mandrake (ver. 8.2 og 9.0) og alle laver den samme fejl. Jeg er dog overbevist om at denne fejl kan rettes på en eller anden måde da de grafiske installationer i Redhat 7.3, Mandrake 8.2 og 9.0 fremvises uden dette problem. Fejlen forekommer også i den grafiske installation af RedHat 8.0.

Håber at der er en eller anden som kan hjælpe mig.
- Troels Rønnow