Re: Spg omkring DNS

"Dan Mortensen" <dan@xxxxxxxxx> skrev i en meddelelse
news:003701c26ad8$75d811d0$500aa8c0@dan...
Hejsa.

Jeg har lige et spørgsmål
Jeg kører Bind 9.2 på en mandrake 8.2

Mit spørgsmål er, indgangene i named.conf, hvordan får man slave serverne
til at hente en opdateret version af den automatisk?
Ja, altså vi har jo på den anden side af 200 domæner, og hvis vi for sjov
skulle have 3-4 dnsservere bliver det jo et hestearbejde hvis man skal på
alle tre slave servere skal indsætte et nyt domæne, eller slette et.

Jeg har et script, jeg kører på masteren.
Det laver en ny zonefil, tilføjer domainet i named.conf, konverterer
masterens named.conf til en named.conf til slaven, scp'er named.conf til
slaven og ssh' er ndc reload på slaven.

Routinen til at konvertere named.conf er nedenstående, resten må du selv
tilpasse.

Leif

sub lavsec8 {
  $x = 0;
  open (FIL,"/etc/named.conf") || die "kunne ikke aabne named.conf\n";
  open (UDFIL,">/var/named/slave8.conf") || die "kunne ikke aabne
slave8.conf\n";
  while (<FIL>) {
    if ((index $_, "DOMAIN") != -1) {
      $x = 1;