Hjælp med F@mily net PC

Hejsa,

Jeg har til min mor købt en af de berygtede F@mily net PC'ere fra
Computer City. Jeg har installeret Mandrake 9.0 og har nu følgende
problemer:

Jeg kan få TV-out til at virke hvis jeg tænder den med TV tilsluttet og
ingen monitor, er der nogen der ved hvordan man lokker den til at skifte
til TV-out uden at reboote og pille monitoren fra?

Ang. afspilning af DVDere har jeg installeret ogle da den så vidt jeg
har hørt er den eneste der understøtter menuer. Men når jeg starter den
og vælger "open disc" crasher den med følgende output:

[bb@localhost bb]$ ogle
Note[ogle_ctrl]: ogle 0.8.4
Debug[ogle_ctrl]: Started /usr/lib/ogle/ogle_gui with pid 1798
warning: failed to load external entity "/usr/share/ogle/oglerc"
WARNING[ogle_gui]: Couldn't load config file
ERROR[ogle_gui]: interpret_config(): Couldn't read /usr/share/ogle/oglerc
Debug[ogle_ctrl]: Started /usr/lib/ogle/ogle_nav with pid 1799
Debug[ogle_ctrl]: Started /usr/lib/ogle/ogle_mpeg_ps with pid 1800
Debug[ogle_ctrl]: Started /usr/lib/ogle/ogle_vout with pid 1801
Debug[ogle_vout]: CLK_TCK: 100
Debug[ogle_ctrl]: child: 1798 killed
Debug[ogle_ctrl]: pid: 1798 terminated on signal: 11
Debug[ogle_ctrl]: child: 1799 killed
Debug[ogle_ctrl]: pid: 1799 terminated on signal: 2
Debug[ogle_ctrl]: child: 1801 killed
Debug[ogle_ctrl]: pid: 1801 terminated on signal: 2
Debug[ogle_ctrl]: child: 1800 killed
Debug[ogle_ctrl]: pid: 1800 terminated on signal: 2
Debug[ogle_ctrl]: removing shmid: 327687
Note[ogle_ctrl]: exiting

Jeg ved at det er et Intel i810 grafikkort med Chrontel CH7007 TV-out
chipset, men har ikke kunnet finde noget videre brugbar information om
det.

Den Ogle jeg har installeret er fra Penguin Liberation Front lavet til
Mandrake 9.0.

Det lader ikke til at der er framebuffer sat op, men kunne man ellers
tænke sig at det ville være muligt at sende framebuffer signal til
TV-out eller lign?

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41