Re: raid og skift af hardware

Quoting Jesper Krogh <jesper@xxxxxxxxxxxxxx>:

> Du tænker på raidhotadd og remove ikk?

Jo, præcis

> Ok, men vil min ene disk i mirroret ikke have problemer med at
> boote,
> eller har jeg spejlet lilo også når jeg har spejlet /boot?
>
> I så fald, er det bare at have en bootdisk ved hånden vil det så
> løse
> problemet?

Nej, jeg mener ikke, at bootsektoren spejler, og det vil naturligvis
sige, at du skal bruge en startdiskette og lave lidt fusk med LILO.
Jeg har ikke selv været ude for problematikken, og er i øvrigt ikke
nogen makrelhaj til Linux, bare en newbie der lader tingene være i
fred, så længe de fungerer, men jeg kan huske, at jeg har læst en masse
glimrende artikler om emnet - desværre bare ikke hvor.

> Den disk der før var nr.2 i spejlet /dev/hdb bliver den ikke ked af
> at
> være /dev/hda og skal bootes fra?

Du mener forhåbentlig /dev/hdc, da begge diske i et (software-)spejl
bør være Master, men desværre jo, det mener jeg den gør, udfra de
artikler jeg har læst. Igen - startdiskette og LILO-fusk

> Ja, jeg ved godt at jeg er lidt vævende, men det er mit /home og jeg
> vil
> blive meget, meget ked af at miste data på dette grundlag ( og nej,
> der
> er selvfølgeligt ingen backup ).

Uhadada - Rigtige mænd græder en del indtil de lærer at tage backup.
Jeg ville også være ked af at miste dit /Home (hvis det da er det du
bruger til pusher-siden). Jeg besøger dig jævnligt.
Btw. - hvornår får du Mandrake 9.0 på lager ?
> --
> ./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxxxxxxxx
> webshop: http://www.linuxpusher.dk

Lad os begge inderligt håbe, at Peter Toft læser korrespondencen og
springer til hjælp.

--
Willy Roesen
Mailto:wyron@xxxxxxxxx