Re: Hardware-RAID (3ware?)

On Tue, Oct 08, 2002 at 09:18:59PM +0200, Willy Roesen wrote:

> Ja, alt er jo relativt - jeg forsøgte f.eks at spare 2.600 kr. ved at
> anskaffe et FastTrak. Nu kunne det let have kostet mig 1.100 ekstra i
> stedet.

Bare rolig, jeg gjorde samme fejl da jeg startede, omend jeg endte
med en controller der dog var understøttet, men ikke godt nok.
Jeg kan ikke huske hvad den hed.

> Men jeg skal medgive dig at det lyder besnærende.

Jeg er glade for dem fordi de har hidtil bare virket, og performance
er acceptabelt.

> Hvad så med 2.2.19, som min distro benytter sig af ?
> Nej, det skal du ikke svare på, det giver vist sig selv.

hehe ;-D

> Det er nok ikke så let på en installations-CD (brændt fra iso-image).
> Under alle omstændigheder er jeg ikke avanceret nok til Debian.
> Min distro installerer de services jeg har brug for på en nem og
> overskuelig måde, med den daglige administration web-baseret.
> Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det ville gå, hvis jeg selv skulle
> have sat f.eks. dette mailprogram op (IMP).
> Jeg må så bare lade mig nøje med software RAID1 på min 'nye' server.
> Ærgerligt.

Hvad hedder din distro ?

> Jeg takker for et ærligt svar.

ærlighed varer længst. Desuden er jeg ikke på nogen måde affilieret
med 3ware, andet end at jeg har nogle af deres controllere.
(og så har jeg lavet en stor benchmark af flere af deres controllere
i raid1+0 og raid5, op imod software)

> Det gav mig i det mindste noget konkret at arbejde videre med.

Jeps.

JonB