Re: USB webcam og Linux

Kim Schulz wrote:

> Nogen der har en ide til program og lignende som kan snakke sammen med
> USB webcams som ikke lige er fra philips eller lignende større firma?

Nu er jeg måske ikke den rett til at svare, eftersom mit webcam netop er
et philips, men hvilke software har du prøvet? Jeg bruger camE, som er
no-gui, og forholdsvist nemt at ha' med at gøre. Har osse prøvet en del
andre, men nogle ville ikke som jeg ville, andre kørte kun fra gui...
Jeg nævner i flæng; vgrabbj, gqcam, camstream og webcam.

Egentlig (uden at vide specielt meget om det...) så er det vel lidt
ligegyldigt hvilket mærke dit cam har. Når du får det installeret under
v4l er det vel det du skal interface med, right?

--
peace, love & harmony
Atte