Re: Copy/Paste i X/fluxbox

On Wed, Oct 09, 2002 at 10:42:12AM +0200, Johnny Carlsen wrote:
> Jeg plejer at være god til at opdage det geniale i sådanne løsninger,
> måske arbejder jeg bare forkert, og er dermed med på en ændring.
Så har jeg måske lige ideen for dig...

> Linux miljø:
>  - Jeg læser en readme hvori jeg finder et link
>  - Jeg markere linket for at få det over i min browser
>  - I min browser står der allerede adressen på en anden side
>  - Jeg paster mit link ind efter det allerede eksisterende link
>  - Jeg finder punktet mellem det oprindelige link og det jeg vil besøge
>  - Markere det gamle og trykker DEL
Jeg har en (syntes jeg selv) meget smart løsning på ovenstående. Jeg
bruger selv openbox, så jeg har konfigureret min F3-tast til at udføre
flg. kommando:

kfmclient openURL "`xclip -out`"

xclip er et program jeg har fundet, som kan skrive indeholdet af X's
cut-buffer ud... Så det kommandoen gør, er at åbne en ny konqueror, på
den URL som ligger i X's cutbuffer.

Nu har du ikke skrevet hvilken distro du bruger, men xclip programmet
ligger med i debian, og jeg har lavet en src.rpm med det i til RedHat
(som formentlig også vil virke i Mandrake og SuSE).