UnitedLinux

Jeg har rodet lidt med UL 1.0 beta her i weekenden, og den ser ret
spændende ud, meeeen hvordan pokker får jeg mounted mit cdrom-drev

Med denne linje i fstab ( standard ved install )

/dev/cdrom           /media/cdrom         auto
ro,noauto,user,exec   0 0

Får jeg denne meddelelse
/dev/cdrom: Ind/ud-fejl
mount: du skal angive filsystemtypen

Ændrer jeg fstab-linjen til

/dev/cdrom           /media/cdrom       iso9660
ro,noauto,user,exec   0 0

Får jeg denne medd.

mount: forkert filsystemtype, forkert tilvalg, ugyldig superblok på
/dev/cdrom,
       eller for mange monterede filsystemer
       (could this be the IDE device where you in fact use
       ide-scsi so that sr0 or sda or so is needed?)

Det er et ide-dvd drev ( /dev/hdb )

Det er UL' egen install-skiver

Det er det samme hvad enten jeg loader modulet "ide-cd" eller ej

Der er ingen problemer med floppy-drevet

mvh/gert

Follow ups