Re: Kan mere RAM hjælpe min VIA C3er?

Hej

Hvad koerer hurtigere ?

Hvad  mener du med mere jaevnt ?

Hvilken version af KDE bruger du ?

KDE kan indstilles til alt mellem megen aninmation og ingen animation.
Megen animation og sloev grafik/cpu er ikke engod kombination. Proev
mindre animation.

Bruger du samme grafikoploesning (WxH) i WinXP som i Linux(Xfree86/KDE) ?

Bruger du samme bitdybde ? Hvad er den ?

Hvilken grafikchip har din maskine ?

Bruger du en specialdriver under Linux til den grafikchip. Eksempelvis
saa har min lowbudget PC en I810E chip. Denne kan under Xfree86
koere som enten u-accelereret VESA eller accelereret I810. Der er
megen stor forskel, men den var stadig langsom til spilindtil
jeg havde enablet DRI.

Ioevrigt kan en Xserver hakke lidt i det, hvis den ikke har
(video)RAM nok. I din maskine deler CPU og grafikchip nok
RAM. Hvis det er tilfaelde, saa proev at saette videoram op
til 8192 eller det dobbelte.

--PMM
Peter Maersk-Moller
Ogg/Vorbis support for MPEG4IP        : http://www.maersk-moller.net/mpeg4ip/