Re: ssh fra A til B uden password

Kim Schulz <kim@xxxxxxxxx> skrev:

> jeg har nu lavet lidt debugging og ssh sotware opdatering og her er hvad
> jeg får fra de 2 servere (IP'er og Navne ændret). først den som ikke
> virker og så den som virker:

> [...]

> nogen der kan se noget ud fra dette som burde kunne være forskelligt?
> det er samme key jeg har smidt på begge servere.

Nu fik jeg ganske vist kun hurtigt kigget det igennem. Men jeg har to
forslag, som har hjulpet mig førhen, når jeg har haft problemer med
forskellige versioner af ssh.

Det ene du kan gøre er at specificere hvilken kryptering du vil bruge.

Jeg har haft held med '-c blowfish' da jeg havde et lign. problem.

Det andet du kan gøre, at specificere hvilken 'identity'-fil du vil
bruge, altså med '-i ~/.ssh/identity'

(Det sidste gør næppe den store forskel).

--
Ole Tranberg