Opgradering af SuSE via Yast

Hej SSLUG'ere

I Yast kan man online-opdatere sin SuSE installation ved at lade Yast hente
patches, nye pakker etc. ned (fra en eller anden ftp server) til ens
nuværende SuSE version, eks. 8.0.

Spørgsmålet er om man ikke også via Yast kan opgradere sin installation
online, eks. fra 8.0 til 8.1.? Når jeg vælger opgradering i Yast spørger
den dog om installationscd'en til den version jeg vil opgradere til, og
spørgsmålet er om det kan lade sig gøre at få den til at hente det hele fra
en ftp server?
Kunne man ændre i sin /etc/SuSE-release og snyde installationen til at tro
at den var version 8.1 og ikke kun 8.0, og derved hente 8.1 pakker, patches
etc.?

Nogen som kan hjælpe?

Mange hilsner

Jesper