Re: RedHat 8.0 vs. Mandrake 9.0

Mogens Kjaer wrote:

> Hvad er der i vejen med xine?

Xine var mit forste valg, men jeg kunne ikke kompilere den korrekt, dvs.
selve programmet kompilerede fint men ikke GUI delen. Den failer i
configure delen med følgende besked:

checking for png_read_info in -lpng... no
configure: error: *** libpng is needed (PNG library not found) - try to use
--with-png-prefix option ***

På trods deraf:
[root@dhcppc2 xine-ui-0.9.13]# rpm -qa |grep libpng
libpng-1.2.2-6
libpng10-1.0.13-5
[root@dhcppc2 xine-ui-0.9.13]#

Så libpng er installeret, men der mangler en linie i en eller anden config
fil. Der løb min tålmodighed ud, da jeg sad og ville se en film. :-)
Derfor blev det Mplayer, som kunne fåes i en dejlig nem rpm pakke med
understøttelse for alskens skumle Win32 formater samt DivX oma. Og den
virker altså rigtig fornuftigt, både fra en shell og fra GUI'en.

Egentlig er jeg skuffet over at xine ikke er med i min standard RH8 install,
men det er vist en helt anden snak...

--
Mvh
Kenneth