Re: X og i845 chipsæt

On Sat, 26 Oct 2002 13:02:00 +0200, Mogens Kjaer wrote:

> RedHat 8.0 genkendte mit af sig selv.
>
> Men ingen xv (video) eller direct rendering :-(
>
> Mogens
Det har jeg også set, men efter hvad jeg har kunnet finde frem til,
benytter Redhat en egenudviklet patch. Endvidere er det
VESA-driveren der benyttes, men når jeg selv prøver i rh7.3 samt
med en nyoversat kerne 2.4.19, får jeg en fejl om, at den ikke kan
lave et split af hukommelsen.

Hvad der gør det mystiks, er, at jeg godt kan starte X-serveren fra
Redhat's opsætningsprogram, men når jeg efterfølgende vil starte
Redhat, kommer denne mystikske fejl.

Fejlen manifisterer sig iøvrigt ved, at X startes op i
"soudo"-mode, hvorefter den går i uendelig lykke, og skriver
fejlmeddelelsen ud: VESA: connot split memory at
xxxxxxxxxx:yyyyyyyyy (Alt F7 viser loopet)

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail