Re: Postfix, virtual domain, virtual users: Simpel mailing liste?

Måske dette kan hjælpe !! lidt uddrag fra min main.cf + virtual

main.cf
-----------------
local_transport = virtual
virtual_mailbox_base = /var/mail

virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual
virtual_uid_maps = hash:/etc/postfix/uid
virtual_gid_maps = hash:/etc/postfix/gid
virtual_mailbox_maps = hash:/etc/postfix/mail_aliases
mydestination = hash:/etc/postfix/domain

virtual
----------------
info@xxxxxxxxx bruger1@xxxxxxxxx bruger2@xxxxxxxxx........

uid og gid
------------------
bruger1@xxxxxxxxx 502
bruger2@xxxxxxxxx 503

(502 og 503) er henholdsvis  gruppe id og bruger ide for brugeren der skal
modtage mailen

mail_aliases
----------------------------
bruger1@xxxxxxxxx bruger1
bruger2@xxxxxxxxx bruger2

domain
domain.dk 1
domain2.dk 2

(der skal stå "noget" efter domain'et ellers virker det ikke)

og så kører du postmap på alle filerne: virtual, uid, gid, mail_aliases,
domain

dette var lidt inspiration - det virker for mig og måske vil det også virke
for dig :-)

/Frank