Re: USB scanner er fraværende

Du har muligvis fundet løsningen, men jeg vil gerne pippe med. Jeg oplevede, at min HP scanner godt kunne findes af "sane-find-scanner", men ikke af xsane. Jeg tror det skyldes, at førstnævnte IKKE bruger konfigurationsfilerne, men sine egne data, som er kompileret ind. Prøv, at checke konfigurationsfilen, som under RH hedder /etc/sane.d/epson.conf. Heri kan man fjerne et "#" for at give sane mulighed for at finde usb scannere. Som default er det nemlig slået fra, da det blokkerer for scsi scannere (ja jeg forstår det heller ikke, men det står der i min epson.conf !!).

Håber, at dette kan hjælpe :-)

Torben