Re: Stort problem med Qmail der hænger ved smtp!

In <aprf6n$loq$1@xxxxxxxxxxxx> "Peter Andersen" <peterandersen@xxxxxxxxxxx> writes:

>Jeg har installeret alt efter LWQ så mit qmail-smtp start script ser sådan
>her ud. I øvrig skal det siges at det hjælper ikke at genstarte ICQ...
>Mon det er den tcpserver der er problmet?

>#!/bin/sh
>QMAILDUID=`id -u qmaild`
>NOFILESGID=`id -g qmaild`
>MAXSMTPD=`cat /var/qmail/control/concurrencyincoming`

Den her sætter en øvre grænse på hvor mange SMTP forbindelser der kan
være åbne på een gang. Hvad står den til (d.v.s. hvad står der i
/var/qmail/control/concurrencyincoming) ? Default er 40 ...

>exec /usr/local/bin/softlimit -m 4000000 \
>    /usr/local/bin/tcpserver -v -R -P -H  \
>         -l 0 -x /etc/tcp.smtp.cdb \
>         -c "$MAXSMTPD" \
>         -u "$QMAILDUID" -g "$NOFILESGID" \
>         0 smtp /var/qmail/bin/qmail-smtpd 2>&1

ellers ser det OK ud.--
Henrik Storner <henrik@xxxxxxx>
Hvis du vil have god, pålidelig info om Open Source og Linux, så
overvej at støtte Linux Weekly News med et abonnement.
                                   http://lwn.net/Articles/10688/