Re: Stort problem med Qmail der h�er ved smtp!

"Peter Andersen" <peterandersen@xxxxxxxxxxx> wrote in message
> Ok, tak jeg prøver! Jeg opdatere tråden med hvad der sker...

Her følger:

Jeg har prøvet at gennemgå hele installationen ned til mindste delje og gøre
det meste om for en sikkerheds skyld.

Det har så resulteret i at jeg slet ikke kan få smtpd til at køre nu. Den
kan ikke starte min /var/qmail/qmail-smtpd/run fil, men hvis jeg starter den
manuelt så kører det hele fint.
Hvad er problemet? jeg lavede en "ps waux|grep qmail"
og den svarede bl.a. en del andetfølgende:
root       995  0.0  0.1  1332  248 ?        S    03:11   0:00 readproctitle
service errors: ... unable to start qmail-smtpd/run: ex

og når jeg kører den smtpd run fil manuelt så har jeg
qmaild    3190  0.1  0.3  1408  456 pts/2    S    03:35   0:00
/usr/local/bin/tcpserver -v -H -P -R -l gniske.mespilus.dk -x /etc/tc

Kan nogen hjælpe? jeg har prøvet at finde ud af hvordan qmail egentlig er
skruet sammen mht.  init, svcscan/boot, tcpserver m.m. men det er uhyre
svært.

Er der nogen der kan hjælpe!!???

vh. Peter Andersen.