Re: resizeable encrypted partion - how?

On Sat, Nov 02, 2002 at 03:10:47PM +0100, Klavs Klavsen wrote:
> Jeg har fået kompileret mig en 2.4.19 kerne med cryptoapi (kerneli)
> installeret. Nu vil jeg så til at lave et krypteret filsystem - og her
> har JonB foreslået PPDD - men jeg må indrømme at jeg er ret uvillig til
> at installere noget, der kræver jeg patcher mine e2fsprogs, kerne,
> psmisc og andet.
>
> Findes der nogen crypto programmer der bare bruger cryptoapi'et i
> kernen?
>
> Jeg har primært brug for at kunne encrypte enten en lvm-partition (eller
> en fil på en sådan partition) - som kan udvides, så længe der er plads
> [...]

ja. lvm kan ikke køre oven på ppdd. Desværre, for ppddp _ER_ altså
et mere mature produkt. Blandt andet kan man skifte password, og
man har et master og et working. Jeg mener ikke at andre kan det.

Jeg er selv blevet tvunget til at droppe ppdd, og bruge loop-aes,
der vist er en udvidelse af kerneli, og denne kræver fusk med
mount, umount, losetup, osv.
Jeg kører LVM oven på det. Og har LV's som jeg kan resize og tage
snapshots af oven på det.

JonB