Re: Fwd: Re: [TEKNIK] samba printer og linux klient.

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@xxxxxxxxxxxxx> wrote in message

> 3. Hvorfor skriver du fra et Linux-program til en sambaprinter på en Linux
> server - eller er det ikke det du forsøger?

Nope, jeg har længe prøvet på det, da jeg ikk ville til at have mere end en
daemon kørende til at printe, men da det var ganske umuligt at få igang og
alle hvergang man spurgte hvordan sagde, det skal jeg ikk bruge cups så har
jeg nu valgt at bruge cups.
<
Hvis du bruger samba, bruger denne den lokale printerserver = CUPS i dit
tilfælde. Du får altså mere kørende af at bruge den direkte fra Linux til
Linux, og kan spare to gange sambakonvertering.
Du burde på din linuxklient kunne installere din servers printere som
ekstern LPD printer.
Jeg kan desværre ikke lige fortælle hvordan du konfigurerer CUPS, jeg gør
det via Yast2 under SuSE, men det burde være ret enkelt at skrive serverens
IP og navnet på dens printerkø ind..