Re: Sende mail fra et bash script

On Tue, 5 Nov 2002, Hans Christian Studt wrote:

> /etc/postfix/main.cf
> myhostname = tux1700.localdomain
> ydomain = localdomain
>
> (/usr/local/bin/hcs) #postfix reload
> postfix/postfix-script: fatal: the Postfix mail system is not running
> Tue Nov 05 00:33:41 (root)@(tux1700)on(pts/4):
> :(

Som Kristian sagde, tyder dine log-filer på at du kører sendmail - ikke
postfix. Dette peger også i den retning.

Jeg vil foreslå at du enten kigger på opsætning af smarthost i sendmail
istedet (DS=smtp.mail.dk mener jeg Kristian sagde linjen i sendmail.cf
skulle hedde.) eller skifter til postfix. Det hjælper ikke meget at rette
i konfigurationen til et andet postsystem end det man bruger.

Med venlig hilsen

Ole