NTFS of permissions.

Hejsa

Jeg har netop kopieret en folder fra en ntfs partition over i en brugers
folder - jeg har sikret mig via chown at både bruger og dennes gruppe ejer
filerne men detteer desvære åbenbart ikke nok - hvis jeg fx. proever at
flutte en folder for jeg.

mv: cannot move `CONF/' to `Conf': Permission denied

Jeg kan godt gøre dette som root men åbenbart ikke som min bruger - jeg
har også leget en del med chmod og umask men kan ikke rigtigt finde de
rigtige parametere, så hvis nogen her skulle vide det ville jeg blive
glad.

Er der iøvrigt en måde hvormed man kan kopiere fra en NTFS partition uden
at komme ind i dette problem (jeg brugte bare cp -a).

___
Mvh./Yours sincerely

Lars

Lars Roland Kristiansen
Stu. Sci. Math/Computer science
Copenhagen University -
Institute for Mathematical Sciences
Email: m00lrk@xxxxxxxxxx

   "Politics is for the moment, equations are forever"
                                                    - Albert Einstein

Follow ups