Re: At "genfinde" en grafisk applikation på en fjern maskine

Lars Høyrup Jensen wrote:

> Gider du ikke lige at uddybe? Er music123 en konsolafspiller (jeg
> har søgt på nettet efter navnet, men fandt kun en
> debian-downloadside - ikke en forklaring på, hvad det var)? Og hvad
> mener du med at bruge xmms til at redigere playlisten? Skal xmms
> køre på klienten?

music123 er en vrapper for mpg123 og ogg123 og hvad du ellers vil
have den til herunder esdplay og midiplay den virker i konsollen
Den kan andvende samme type playlist som xmms (i princippet er
playlisten bare plain text med filstier) xmms kan så gemme den
redigerede liste til en fil eks $HOME/playlist.
så startes music123 -@ playlist evt inde i en screen eller med
'nohup music123 -@ /sti/til/playlist &'
man skifter sang ved at slå enten mpg123 eller ogg123 ijel med
killall
evt kan følg script gøre det for dig spol.sh

#!/bin/sh
killall -9 mpg321
killall -9 ogg123
for at stoppe den stop.sh

#!/bin/sh
killall -9 music123
killall -9 mpg321
killall -9 ogg123
og for at instalere en ny playlist ny.sh
stop.sh
#!/bin/sh
nohup music123 -@ /sti/til/playlist &
eller
nohup music123 -@ $1 & hvis du ikke bare ændrer i den gamle playlist
$1 er første argument til komandoen.

du instalerer music123 ved at konvertere debian pakken til rpm eller
ved at hente source pakken og kompilere.
iøvrigt er debian pakker bare komprimerede binary's med en række
scripts vedlagte.

tager du mine små sh filer, gør dem eksekverbare samt opretter links
til dem fra skrivebordet er der ikke engang noget synligt konsol
idvolveret i den daglige betjening.
--
Daniel Udsen
All art is but imitation of nature.