Re: Apache og Basic Auth

"PRL" <per@xxxxxx> skrev i en meddelelse news:aqh6jj$qrb$2@xxxxxxxxxxxx...

> Hvad står der i passwords filen ?
>
> Et muligt fejlscenarie :
>
> Første gang du laver en bruger og password. Så oprettes filen med en
> parameter.
> Næste gang du skal oprette endnu en bruger i filen. Så skal du ikke
> bruge denne parameter, da filen ellers overskrives indeholdende kun de
> nye data.

Rigtigt, første gang man vil tilføje en bruger skal filen oprettes, de næste
gange skal den selvfølgelig ikke oprettes. Jeg har oprettet to brugere og de
står begge i filen. Jeg har lige kigget i error_log og der står:

[Fri Nov 08 20:24:57 2002] [error] [client 62.242.82.231] (13)Permission
denied: Could not open password file: /etc/httpd/conf/passwords

Dvs, at filen findes, men kan ikke åbnes. Jeg ændrede rettigheder på filen
og så virkede det. Jeg er logget på som root, og filen er derfor eget af
root. Jeg husker at sidste gang jeg var igennem samme procedure, da var der
ingen problemer med rettighederne, og jeg er altid logget på som root, når
jeg roder med systemet. Er det nogen der ved om der er lavet ændringer i
RH8?

Kelvin :-)