Re: Ny distribution til firewall

Hejsa

Tobias Kjær Tobiasen wrote:

>  Jeg har følgende krav.
> 1) Jeg skal bruge iptables til firewalling.
> 2) Maskinen skal holde sig selv opdateret ved automatisk at installere
> patches. Helst også kerne opgraderigner.
> 3) Sikkerhed er vigtigt. Derfor skal distributionen være hurtig unde med
> patches.
> 4) Distributionen skal kunne "holde" i lang tid.
> 5) Jeg vil under ingen omstændigtheder compilere programmer selv, så
> distributionen skal have et pakkesystem.
>
> Hvad vil I foreslå?

Floppyfw http://www.zelow.no/floppyfw. Som navnet siger kan den være på en
floppy og kræver ingen harddisk - kræver heller ikke meget cpu eller ram.
Når man skrivebeskytter floppyen har man et ret sikkert system. Der er ikke
noget pakkesystem eller automatiske opdateringer, men det er ret sjældent
man skal opdatere den. Når det gøres er det bare at skrive en ny floppy.
Der køres ingen services på den.

--
Thomas Rasmussen