syslogd sender kun logs sporadisk til remote syslog server

Jeg har en syslog server. Den modtager syslogs fra alle slags maskiner i mit
netv?rk (linux, solaris, cisco routers/pix, Comwerks total control switches
osv).
Efter jeg opgraderede til Debian 3.0 har den kun modtaget logs sporadisk fra
linux maskinrne. Hvis jeg s?tter et par linier i klientens /etc/syslog.conf,
som fx
*.*                @ip.addresse.for.syslogserver
*.*                /var/log/gimmeall.log
vil syslog serveren kun 2-3% af logs i forhold til /var/log/gimmeall.log.

Men hvis jeg ?ndre ip.address.for.syslogserver til ip.addresse.for.3cdaemon
(3CDaemon er en Windows TFP/FTP/Syslog server of TFTP Client udviklet af en
fyr fra 3Com) vil den modtage alt...

Min syslog server er p? et offentligt netv?rk, s? den er generalt kun ?ben
for 514/udp.

Jeg er overbevidst, om at det er et konfiguration problem, for jeg har ogs?
fors?gt at kompilere en anden udgave af sysklogd. Men med samme resultat.