Re: Kan man lave fjern-installationer?

> Hej på listen
> Kan man lave unattended installationer af en Linux på mange klienter
> via Wake-On-LAN fra en central disributions-server?
>
> Jeg skulle spørge fra en ven (MS-pusher af proffesion), der forudser
> et ændret markedsbilled og ønsker at være beredt. ;)

Javisst, kickstart är ganska powerful, speciellt pre/post install där man
kan göra en massa spännande. Jag installerar bla Samba servers med kickstart
och kan få en Samba server till flera hundra users installerad och
konfigurerad på 30 minuter med hjälp av Kickstart.

Kick start Howto:

http://www.tldp.org/HOWTO/KickStart-HOWTO.html

PXE-Kickstart:

http://www.stanford.edu/~alfw/PXE-Kickstart/PXE-Kickstart.html#toc9